\n\n
ROPs ( Render Output Unit)
\n\nROP Modern grafik işlem birimlerinde (GPU) bulunan bir donanım bileşenidir ve modern 3 Boyutlu hızlandırıcı kartların işleme sürecindeki son adımlardan biridir. ROP genelde yerel bellek ile arabellek arasında işlemler gerçekleştirir.
\n\nL1, Level 1 cache, CPU içindeki yerleşik bellek. Birincil önbellek olarak da adlandırılır. İşlemciye en yakın ve en hızlı bellektir.
\n\nCPU içindeki bir başka bellek modülü. L1'e göre daha yavaştır. Görevi L1 önbelleğini beslemektir. Daha önceden bu bellekler anakart üzerinde bulunuyordu günümüzde artık işlemcinin içine gömülü.
\n\nBilgiayarda görüntü bildiğin üzere piksel denen noktalardan oluşur. Pixel Rate, piksel hızı, bir GPU yani grafik işlemcinin saniyede bir ekranda işleyebileceği piksel sayısını ifade eder.
\n\nDoku doldurma hızı, doku doldurma oranı. Bir ekran kartının ekranda saniyede işleyebileceği dokulu piksel sayısını ifade eder.
\n\n\n","url":"https://uzmanim.net/soru/gpuz-degerleri-ne-anlama-geliyor-tmus-rops-l1-cache-l2-cache-pixel-rate-texture-rate-nedir/116954#a116970","author":{"@type":"Person","name":"hakan"},"comment":[],"commentCount":0,"dateCreated":"2023-03-15T12:25:01.713+03:00","dateModified":"2023-03-15T12:25:01.713+03:00","text":"
Shading Units, grafik kartı içinde bulunan görüntünün farklı yönlendirini işlemekle sorumlu küçük işlemciler
\n\n\n\n
TMU (Texture Mapping Unit) (Doku eşleme birimi)
\n\nDoku eşleme, bilgisayar ortamında, bilgisayar tarafından oluşturulan grafiklerin doğru şekilde kaplanması olarak düşünebilirsin. Aşağıdaki örnekte 1 numaralı tank henüz doku eşlenmemiş 2 numaralı görsel doku ile kaplanmış durumda
\n\n\n\nROPs ( Render Output Unit)
\n\nROP Modern grafik işlem birimlerinde (GPU) bulunan bir donanım bileşenidir ve modern 3 Boyutlu hızlandırıcı kartların işleme sürecindeki son adımlardan biridir. ROP genelde yerel bellek ile arabellek arasında işlemler gerçekleştirir.
\n\nL1, Level 1 cache, CPU içindeki yerleşik bellek. Birincil önbellek olarak da adlandırılır. İşlemciye en yakın ve en hızlı bellektir.
\n\nCPU içindeki bir başka bellek modülü. L1'e göre daha yavaştır. Görevi L1 önbelleğini beslemektir. Daha önceden bu bellekler anakart üzerinde bulunuyordu günümüzde artık işlemcinin içine gömülü.
\n\nBilgiayarda görüntü bildiğin üzere piksel denen noktalardan oluşur. Pixel Rate, piksel hızı, bir GPU yani grafik işlemcinin saniyede bir ekranda işleyebileceği piksel sayısını ifade eder.
\n\nDoku doldurma hızı, doku doldurma oranı. Bir ekran kartının ekranda saniyede işleyebileceği dokulu piksel sayısını ifade eder.
\n\n\n","upvoteCount":0},"upvoteCount":0}}
Merhaba ben tech-power-up sitesinde yani gpuz oradaki gpu değerleri ne analama geliyor bazılarını sormak istedim en kısa anlamlarini anlatirmisiniz teşekkür ederim
Shading Units?
TMUs?
ROPs?
L1 Cache?
L2 Cache?
Pixel Rate?
Texture Rate?
FP16 (half)?
FP32 (float)?
FP64 (double)?
Toplam 1 cevap
Shading Units, grafik kartı içinde bulunan görüntünün farklı yönlendirini işlemekle sorumlu küçük işlemciler
TMU (Texture Mapping Unit) (Doku eşleme birimi)
Doku eşleme, bilgisayar ortamında, bilgisayar tarafından oluşturulan grafiklerin doğru şekilde kaplanması olarak düşünebilirsin. Aşağıdaki örnekte 1 numaralı tank henüz doku eşlenmemiş 2 numaralı görsel doku ile kaplanmış durumda
ROPs ( Render Output Unit)
ROP Modern grafik işlem birimlerinde (GPU) bulunan bir donanım bileşenidir ve modern 3 Boyutlu hızlandırıcı kartların işleme sürecindeki son adımlardan biridir. ROP genelde yerel bellek ile arabellek arasında işlemler gerçekleştirir.
L1, Level 1 cache, CPU içindeki yerleşik bellek. Birincil önbellek olarak da adlandırılır. İşlemciye en yakın ve en hızlı bellektir.
CPU içindeki bir başka bellek modülü. L1'e göre daha yavaştır. Görevi L1 önbelleğini beslemektir. Daha önceden bu bellekler anakart üzerinde bulunuyordu günümüzde artık işlemcinin içine gömülü.
Bilgiayarda görüntü bildiğin üzere piksel denen noktalardan oluşur. Pixel Rate, piksel hızı, bir GPU yani grafik işlemcinin saniyede bir ekranda işleyebileceği piksel sayısını ifade eder.
Doku doldurma hızı, doku doldurma oranı. Bir ekran kartının ekranda saniyede işleyebileceği dokulu piksel sayısını ifade eder.