16 mbps internet en fazla bana 10 mbps geliyor

0

16 Mbps hız değil, 16 MBPS'e kadar. Fakat ben hiç 10 MBPS üstünü görmedim, en fazla 9.80 Mbps oldu.

Ayrıca 9.80 MBPS bile bana göre iyi iken, o hızı internette gezerken alamıyorum. Yani 9.80 MBPS ama sanki yavaş gibi.

İnternetten baktım da, altyapım en fazla 15 MBPS destekliyormuş ki ben ona bile razıyım..

nubiful nubiful (1)
5 ay önce sordu

Toplam 2 Cevap


0

binaya gelen telefon ve internet kablolarında sıkıntı olabilir belki.

modeminde problem var mı ? ( bide modemin arkasındaki reset bölümü var oraya iğne ile o tuşa 10sn basılı tut ışıklar sönecekitr ardından power ışığı yanınca elini çek ve modem fabrika ayarlarına gelecektir )

bide her zaman full hız alamazsın ; şöyle açıklayayım şimdi senin 16 mbit hızın varya işte bu sana tam 16 olarak gelmez ancak 14-15 mbit arası gelir arada kaynayan 1-2mbit bağlantı gelene kadar olduğu için bu hemen hemen herkesete böyledir belki fiber altyapılarda daha az olabilir kayıp ama herkeste kayıp vardır 1-2mbit.

senin 16mbit iken sen 10mbit bile alamadığını söylüyorsun ; müşteri hizmetleriyle görüşüp altyapının tam olarak kaç olduğunu sor bide altyapı güçlendirme çalışmaları vs. yapmalarını öner. 

örneğin bi indirme yapınca hızın kaç ? ( torrent ya da internet manager download ile daha rahat tespit edebilirsin ) bide  youtube yüksek kaliteli video aç ardından videonun üzerine sağ tık yapıp meraklısı için istatistikleri göstere bas orada videoyu kaç mb hızla yüklüyor bi bakıp söylenese. 

EDİT : 

ybaskin34 ybaskin34 (759)
5 ay önce cevaplandı

  • Merhaba, modem resetleme yapamam. Bizim komşu WİFİ dağıtıcıyı ona bağladı, modem resetleme yaparsam oda resetlenecek, bende onu kurmasını bilmiyorum. Ama şifreyi tekrar aynı yapsam, kuruluma gerek kalmaz mı? kavafe 5 ay önce
  • @kavafe eğer başkalarıda aynı interneti kullanıyorsa düşüklük olma ihitmali normal gibidir. Wi-Fi dağıtıcı dediğin harici bi cihaz olarak mı ? ybaskin34 5 ay önce
  • Evet, hani olur ya yetmeyen yerlerde alan genişletme için.. kavafe 5 ay önce
  • wifi dağıtıcı kurarken şifre dışında başka bi işlem yapıldı mı ? @kavafe ybaskin34 5 ay önce
  • 8400 KPBS biraz geçti işte.. kavafe 5 ay önce
  • @kavafe türk telekom hiz testi sitesinde test yapıp çıkan sonuncun ekran görüntüsünü at buraya. ama test yaparken wifi vs. bi süreliğine kapat. ybaskin34 5 ay önce
  • https://i.hizliresim.com/oXE7qb.png kavafe 5 ay önce
  • @kavafe modemin zyexl mi ? ybaskin34 5 ay önce
  • TP-Link kavafe 5 ay önce
  • @kavafe modem arayüzüne girince kimler bağlı görebiliyor musun ? ybaskin34 5 ay önce
  • @kavafe bazı modemlere var gibide . seninkinde var mı bilmiyorum bi bak yoksa program falan bakacam ybaskin34 5 ay önce
  • Bağlananları biliyorum. Alt komşu kablo çekiyor, ama nadir girer. Diğer alt komşu 3 cihaz ile WİFİ çeker. Bizde 4 cihaz + bilgisayar var işte.. kavafe 5 ay önce
  • @kavafe ooo maşallah :) bu kadar cihaz bağlıyken ve yine bu kadar hız aldığına şükret bence :) büyük ihtimal diğer cihazların bağlantısındandır ybaskin34 5 ay önce
  • @kavafe olmadı wifi devredışı bırak sadece senin bilgisayar bağlı kalacak şekilde ayarla öyle bi test yap bakalım kaç çıkacam ybaskin34 5 ay önce
  • Zaten o testi yapmadan önce WİFİ kapattım, tek ben giriyordum.. kavafe 5 ay önce
  • @kavafe o zaman altyapıda sorun olabilir ya da bakım çalışması var mı ? ybaskin34 5 ay önce
  • Bildiğim kadarıyla çalışma yok. kavafe 5 ay önce
  • @kavafe olmadı modemin adaptörünü çıkar 5-10 sn bekle sonra tekrar tak çalıştır bide öyle dene bakalım ne olacak durum ybaskin34 5 ay önce
  • @kavafe sen wi-fi nasıl devre dışı bırakmıştın ? ybaskin34 5 ay önce
  • Kardeş günaydın. Modem arkasından düğmeye bastım işte kavafe 5 ay önce
  • @kavafe nasıl yani modemin arkasınadaki tuşa basarak mı WiFi devredışı bıraktın ? Modem arayüzüne gir kablosuz bölümünden devredışı bırak öyle hız testi yap.. ybaskin34 5 ay önce
  • Kardeş modem arayüzüne giremiyorum ki, yüklenmiyor sayfa.. kavafe 5 ay önce
  • @kavafe şimdi başlat - çalıştır - cmd - siyah ekran gelecek oraya ipconfig yaz . sonra altta Default Gateway bölümünde modem arayüzüne girmek için ip adresini tarayıcı adres çubuğuna yazacan ardından gelen ekrana büyük ihtimal kullanıcı adı admin olur şifre eğer değiştirilmemişse ttnet / 12345 gibi şeyler ya da admin olabilir. böyle girmeyi dene ybaskin34 5 ay önce

0

16 mbps hiçbir zaman sana 16 gelmez. ADSL altyapısı bakır kablolardan oluşur, bakırın olduğu yerde böyle durumları ne olursa olsun yaşarsın. Tek sıkıntı evindeki, apartmanındaki veya mahallendeki kablolama değil. Bir de santralle arandaki mesafede döşenen bakır kablolama var. Ne yaparsan yap bir bahane bulup baştan savacaklar seni.

Bence hiç üzülme ve buna şükret. Çünkü hızın teorik olarak dediğin gibi 16 mbps değil, 16 mbps'e kadar. Sen 0.1 bile alsan Türk Telekom'u suçlayamayacaksın. Çünkü adamlar sana sonuçta 16 mbps demediler.

farurhenho farurhenho (8728)
5 ay önce cevaplandı

  • Peki 10 MBPS gösterse bile, sanki o hızı hissetmiyorum gibi.. kavafe 5 ay önce
  • Hız kadar ping de önemli. Ping kaç alıyorsun? Ayrıca evinde internete bağlanan cihaz sayısı, cihazlarda yapılan işlemlerin çokluluğu gibi etkenler hızı etkiler. @kavafe farurhenho 5 ay önce
  • Şuan ölçüm yaptım, ping 13, hız 7 bile çıkmadı.. kavafe 5 ay önce
  • Yapacak bir şey yok ADSL altyapın varsa bu tarz sorunlardan kaçamazsın. Bende de aynı durum var. 3 yıldır internet kullanıcısıyım, neredeyse cebelleşmediğim zaman hiç yok. Yavaş mavaş artık illallah ettim bunu bulduğuma şükredip oturuyorum. @kavafe farurhenho 5 ay önce

üyelik gerektirir

Cevap yazabilmek için üye girişi yapmalısınız.

Eğer uzmanim.net üyesiyseniz giriş yapabilirsiniz: üye girişi yap
uzmanim.net'e üye olmak çok kolaydır: hemen kayıt ol