Bilgisayarda İnternette Your Computer Blocked Call Number And Write Your Admin Password Hatası/Ağa bulaşırmı virüs varsa

0

Bilgisayar benim değil bi arkadaşın.Microsoft edgede bi alt pencere açıldı ve bir erkek sesi ingilizce konuşmaya başladı.İşte bişeyler dedi neyse ama o açılan pencere kapanmıyodu.Task Managerden kapadık pencereyi.Sonra tekrar Microsoft Edgeye girdiğimizde hep bi sayfa açılıp your computer has been blocked diyo ve pass kullanıcı adı yazma yeri çıkıyodu ayrıca Bir telefon numarasını arayın diyordu.Kapatmaya çalışınca Ayrıl Kal diyo Ayrıla basıncada kapanmıyodu orda açılan şifre yerinde falan Cancele bastık

Amerikadayım o yüzden Amerikan ağları ve o arayın dediği numarada USA numarasıydı neyse McAfee İle taratınca virüs falan yok dedi temiz gösterdi.Bunun scam old. Belli ama nasıl zararları olabilir.

AYRICA ASIL ÖNEMLİ OLAN KONU 

Eğer bir zararı falan varsa aynı ağa bağlı diğer elektronik eşyalar vardı telefon falan bi Ağ Bağlantısının infected olması gibi bişey olup bu şey aynı ağa bağlı telefon vb. ye zarar verebilirmi?

Ve son olarak mesela bilgisayara bağlı Kulaklık Mousea falan zarar gelirmi (Razer)

 

selocan787 selocan787 (107)
2 yıl önce sordu

Toplam 1 Cevap


0

Dosyalarınızı kontrol edin. Belgeler, resimler açılıyor mu?

Eğer açılmıyorsa bir Ransomware (fidye yazılımı) bilgisayarınıza bulaşmış olabilir. Ağ üzerindeki diğer bilgisayarlar ve cihazlar durumdan etkilenmez (USB depolama birimleri hariç).

Kulaklık, Mouse vb cihazlar etkilenmez.  Antivirüs programı, özellikle McAfee bunu tespit edememiş olabilir. Bu tür ransomware yazılımlar bilgisayara bulaşır ve belgeleri şifreler. Eğer böyle bir durum yoksa belgeler açılıyorsa, siz yinede Malwarebytes, Emsisoft gibi programlar ile taratın.

Bir de Edge adres satırınsa yazan adres nedir? Bunu yazarsanız iyi olur.

hakan hakan (13454)
2 yıl önce cevaplandı

  • Çıkmıyo artık edgeyi şu win satırından çıkarıp geri taktım çıkmamaya başladı selocan787 2 yıl önce
  • Usb depolama birimleri dedinizde mesela razer kulaklık falan 100mb lik boş alan istiyo harddiskte selocan787 2 yıl önce
  • Razer kraken ve mamba selocan787 2 yıl önce
  • Onlara + ağa bağlı cihazlara bişey olmasın yeter selocan787 2 yıl önce
  • @selocan787 USB depolama derken flash bellek, USB harici disk kast ettim. Kulaklık ve Mouse hiç bir şey olmaz. hakan 2 yıl önce
  • Tamam teşekkürler gerisini arkadaş düşünsün :) selocan787 2 yıl önce
  • @selocan787 :) hakan 2 yıl önce

üyelik gerektirir

Cevap yazabilmek için üye girişi yapmalısınız.

Eğer uzmanim.net üyesiyseniz giriş yapabilirsiniz: üye girişi yap
uzmanim.net'e üye olmak çok kolaydır: hemen kayıt ol