Change file system/database.php permissions to 777 ne demek?

0

Arkadaşlar php yazılım ile uğraşıyordum da şöyle yazıyor:  "Change file system/database.php permissions to 777" 

Bu ne demek oluyor? Ve bunu nasıl yapabilirim?

sapphire sapphire (32)
4 hafta önce sordu

Toplam 2 Cevap


0

php'den pek anlamam ama linux sistemlerde 777 demek herkes 777 iznine sahip dosyayı okuyabilir, yazabilir ve çalıştırabilir demek.

"Change file system/database.php permissions to 777" mesajında sana denilen  system/database.php dosyasına 777 yetkisi ver. Eğer bir panelin varsa bu panelde dosya yönetim sisteminden database.php dosyasını bul ve yetki (permission) bölümünden okuma, yazma ve çalıştırma yetkisi ver.

Linux da bu iş şöyle yapılır:

chmod 777 /dosyayolu/dosya

ama sen muhtemelen bir sunucu paneline sahipsin. Buradan yapabilirsin.

İlave:

CPanelde dosyanın yetkisini File Manager (dosya yöneticisinden) ayarlayabiliyormuşsun.

Cpanel de File Manager / dosya yöneticisi bul. Dosya yöneticisinde system klasörü altındaki database.php dosyasını bul. Sağ tuşla tıkla Change Permissions (Yerkileri değiştir)i seç

cPanel Change Permissions

Açılan penceredeki Tüm kutucukları işaretle
Cpanel Change permission 777 yetki değiştirme

Permission 7 -7-7 olacaktır.

murat murat (8379)
4 hafta önce cevaplandı

0

@murat hocam sağol cpanel linux kullanıyorum.Yalnız nerden değiştiricem bilemiyorum.Öncelikle nereyi açmam lazım?

sapphire sapphire (32)
4 hafta önce cevaplandı

  • system/database.php nin içi bundan ibaret: sapphire 4 hafta önce
  • http://i.hizliresim.com/moYbL0.jpg sapphire 4 hafta önce
  • Nereye yazıcam bu bahsettiğin kodu? "chmod 777 /dosyayolu/dosya" sapphire 4 hafta önce
  • Bu kodu bir yere yazmayacaksın. Cpanel de database.php dosyasına izin vermen gerekiyor. Cpanel ile ilgili bilgim yok ama nette bir araştırayım murat 4 hafta önce
  • @murat yukarıda hizliresim linkini koydum.Ona bakar mısın o dosya o nereye izin vericem? sapphire 4 hafta önce
  • Link bu http://i.hizliresim.com/moYbL0.jpg sapphire 4 hafta önce
  • @murat çok sağol hemen bakıyorum umarım yapabilirim.Hocam bende böyle çıktı: http://i.hizliresim.com/4zBAjp.jpg read write lara hiç dokunmucam demi? sadece 777 yazıcam? @murat sapphire 4 hafta önce
  • senin dosya ile ilgili bir işin yok. O dosyaya sistemden yetki vereceksin. Dosyanın içindeki kodlar ile işin yok. Yukarıya ekledim murat 4 hafta önce
  • @murat sağol sapphire 4 hafta önce

üyelik gerektirir

Cevap yazabilmek için üye girişi yapmalısınız.

Eğer uzmanim.net üyesiyseniz giriş yapabilirsiniz: üye girişi yap
uzmanim.net'e üye olmak çok kolaydır: hemen kayıt ol