Mac adresini bildiğim bir cihaza neler yapabilirim ?

0

arkadaşlar geçen bi soru sordum ip adresini bildiğim bir kişinin cihazına neler yapıla bilir diye şimdide böyle bir soru sormak istedim eğer kapsamlı bir bilgisi olan arkadaş varsa yazı yaza bilirse memnun olurum 

nizi666 nizi666 (170)
2 yıl önce sordu

  • Niyetin nedir? Şüphe etmeye başladım :) temmuz 2 yıl önce
  • abi mesela benim modemime bağlanan bir kişinin netini kese biliyorum bunun yanında başka neler yapa bilirim öğrenmek istedim :) nizi666 2 yıl önce

Toplam 1 Cevap


2

MAC adresi IP adresinden çok farklıdır. Bir kere MAC adresi lokal işlemlerde kullanılır. 

Bir MAC adresi 88-11-FC-00-12-BB gibi bir adrestir ve ağ cihazınının kimliğini tanımlamak için kullanılır. MAC adresi gizli bir adres değildir. IP adresi gibi dışardan erişilebilir bir kanal açmaz. Yani MAC adresini bildiğiniz bir bilgisayara erişmeniz mümkün değildir. Bilgisayarıdınızda Ağ kartınızın, kullandığınız adsl modemin kendine ait birer MAC adresi vardır.

Bazı şirketlere internete, ağa erişim MAC adreslerine verilen izinler üzerinden yapılır. Yani o ağa erişebilmeniz için MAC adresinizin Firewall tarafından erişme izin verilen listede olması gerekir. Bu tür ağlarda MAC adresinizin birinin eline geçmesi tehlike doğurabilir. Çünkü MAC adresi çeşitli yazılımlar ile değiştirilebilen bir bilgidir. 

MAC adresi normalde tekil bir adrestir ama pek çok ucuz Çin malı ağ kartının MAC adresi aynıdır. O yüzden sizin ağ kartınıza ait MAC adresi dünya üzerinde yüzlerce ağ cihazındaki ile aynı olabilir. 

Telefonlarda MAC adresine sahiptir. Örneğin telefonlar MAC adresi üzerinden izlenebilir fakat telefonları MAC üzerinden izlemekten daha kolay yollar mevcut. Burada izlemeyi yapan olarak Turkcell, Vodafone gibi kurumları kast ediyorum. Yoksa siz basitçe bir yazılımla filan bunu yapamazsınız.

MAC adresinizi Windows komut satırı üzerinden görüntüleyebilirsiniz, bunun için:

  • Windows ve R tuşlarına basın, açılan çalıştır penceresine cmd yazın enter tuşuna basın.
  • getmac yazın ve enter tuşuna basın.
  • Fiziksel adres ya da Physical Address yazan satırın altında MAC adresinizi görebilirsiniz.

Özet olarak ev kullanıcılarının MAC adresini saklamak gibi bir kaygıları olmamalı.

alattin alattin (13272)
2 yıl önce cevaplandı

  • çok teşekkürler yazınız için nizi666 2 yıl önce
  • MAC Değiştirebilmek için frimware veya benzer flash'lamak lazım herhalde, öyle değilmi? Yoksa o iş için sıradan bir program arabiriminden yeni MAC adresi girilerek değişiklik yapılamaz diye düşünüyorum. temmuz 2 yıl önce
  • @temmuz MAC Spoof denilen bir işlem, yani basit bir yazılımla işletim sistemini aldatmak en kolayı. Fakat dediğin gibi flashlayarak da tamamen değiştirmek mümkün. Ama genelde Technitium MAC Address Changer gibi küçük yazılımlar bu gibi durumlarda iş görüyor. alattin 2 yıl önce

üyelik gerektirir

Cevap yazabilmek için üye girişi yapmalısınız.

Eğer uzmanim.net üyesiyseniz giriş yapabilirsiniz: üye girişi yap
uzmanim.net'e üye olmak çok kolaydır: hemen kayıt ol