Tarayıcılarım ve Bilgisayarım çok geç açılıyor ne yapmam gerekli?

0

Merhaba uzmanım.net yöneticileri ben olayı en baştan anlatayım windows 10 yükleyecem diye birçok şey yükledim ve birçok virüs yüklendi bilgisayarıma bunları birçok kez adw cleaner yükleyerek kaldırdım fakat virüsler sürekli bilgisayarda hiç çıkmadı virüsler:gohd istartsurf ve çince bir programdı ama sonra eset nod32 yükledim ve 1 günlük tarama sonucu silindi dedi kaldırdım denetim masasından felan ama istartsurf kaldırılmadı.Tarama yapmasına rağmen chrome ve diğer tarayıcılarda halen farklı bi arama motoru var kendiliğinden reklamlar ve siteler açılıyo.Aşırı derecede çok yavaş hem bilgisayarım hemde tarayıcılarım neredeyse kullanılmaz halde lütfen yardımcı olun biliyorumki bilgisayarda virüs var .Bu arada bilgisayarım samsung windows8 olayı tam anlattım sormak istediğiniz başka bişey varsa söylerim.

ahmetfurkan ahmetfurkan (1)
5 yıl önce sordu

    Toplam 1 Cevap


    0

    Öncelikle geçmiş olsun.
    Bilgisayarınızda orjinal Windows 8 kullanıyorsanız Windows 10'a yükseltme işlemini hiçbir ek program indirmeden yapabilirdiniz.Windows update aracılığı ile Windows 10 yükseltmesini yapabilirdiniz.Sanırım siz Windows 10'u çeşitli sitelerden indirmeye çalıştınız ve o arada birçok zararlı yazılım bilgilisayarınıza bulaştı.İnternetten çeşitli programlar veya crack-update gibi yazılımlar indirirken çok dikkatli olmak gerekiyor.İndirdiğiniz şey aslında indirmek istediğiniz yazılım olmayabiliyor.Size farklı bir dosya indirterek bilgisayarınıza kötü amaçlı yazılımları enjekte edebiliyorlar.Neyse bu aşamadan sonra yapılacak şey virüsleri ve kötü amaçlı yazılım-reklamları temizlemek.
     
    Bilgisayarınızı çeşitli araçlar kullanarak reklam yazılımlarından,kötü amaçlı yazılımlardan ve virüslerden temizleyebilirsiniz.
     
    1. öncelikle bellekteki çalışan .exe uygulamalarını  etkisiz hale getirmek gereklidir. Rkill ile bellekte aktif olan zararlı yazılımları sonlandırın.
      RKill nedir? RKill nasıl kullanılır?
    2. Rkill çalıştırdıktan hemen sonra, Dr Web CureIt ile bilgisayarınızı tam tarama modunda tarayın.
      Dr.Web CureIt! nedir? Dr.Web CureIt! nasıl kullanılır?
    3. Malwarebytes programı ile bilgisayarınızı, Windows'u, derin bir taramadan geçirin. MalwareBytes nasıl kullanılır?
    4. Rootkit, virüs ve diğer malware gibi zararlılar için Norton Power Eraser kullanın.
      Norton Power Eraser nedir? Nasıl Kullanılır? 
    5. Adwcleaner ile bilgisayarınızdaki reklam yazılımlarını temizleyin.
      Adwcleaner nedir nasıl kullanılır

    Temizlik işlemleri bittikten sonra tarayıcılarınızı sıfırlamayı unutmayın.

    Google Chrome tarayıcısı nasıl sıfırlanır tıklayınız.

     
     
    Tüm bu işlemleri yaptıktan sonra Windows 10 yükseltme işlemini yapabilirsiniz.
    Ayrıca şunu söylemekte fayda var bu işlemlerden sonra bilgisayarınızda bir virüs programı bulundurmazsanız tekrar aynı şeylerin başınıza gelme ihtimali var.Virüs programı kullanmazsanız da bilgisayarınızı dikkatli kullanarak virüslerin girmesini engelleyebilirsiniz.
     
    ismailsarp ismailsarp (6204)
    5 yıl önce cevaplandı

    • çok teşekkür ederim cidden hemen yapacam bunları inş düzelir :) ahmetfurkan 5 yıl önce
    üyelik gerektirir

    Cevap yazabilmek için üye girişi yapmalısınız.

    Eğer uzmanim.net üyesiyseniz giriş yapabilirsiniz: üye girişi yap
    uzmanim.net'e üye olmak çok kolaydır: hemen kayıt ol