Telefonumda casus yazılım olması mümkün mü?

0

Meraha, ben aşırı endişleniyorum cihazımda casus yazlım gibi kotü amaclı yazlmlar varmıdır bizi izleyen resim video tüm bilgilermizi izleyen gören birisi varmıdır telefonumuzda kötü sitelere girrmem kötu uyglamlar filan indrmedm ama yinede endişeleniyorm böyle birşeyin olması mümknmü cevap yazarsanız sevinrim 

kullanici906536 kullanici906536 (1)
1 ay önce sordu

    Toplam 3 Cevap


    0

    Merhaba. Siz kendinizden eminseniz durduk yere telefonunuza virüslerden falan zarar gelmez. İçiniz rahat olsun. Normal bir telefon kullanıcısının böyle şeylerle karşılaşma ihtimali yok denecek kadar az. Zaten telefonunuz da korumasız değil. Yazılımsal olarak telefonunuz kendisini koruyor. Tabii ki telefona virüs bulaşmaz diye bir şey yok, bulaşabilir, bilginize de çalabilir, kameranızı da açar, mikrofonunuzu da dinler. Ama bunları çoğunlukla iş adamlarının veya önemli şahısların telefonlarına yaparlar. Ama yine de istiyorsanız Malwarebytes, McAfee gibi kötü yazılım temizleme uygulamalarının mobil versiyonlarını indirip telefonunuza tarama yapabilirsiniz. Bu uygulamalar virüs bulmazsa telefonunuzda zararlı yazılım olma olasılığı çok az. Yani ortada sıkıntı etmeniz gereken bir durum yok.

    xbedirhanx xbedirhanx (238)
    1 ay önce cevaplandı

      0

      Zaten kullandığımız uygulamalar bu tür bilgilere kolaylıkla ulaşabiliyor... Özellikle Tiktok. Bu tür gereksiz program/yazılım indirmeyin. Kendinizden emin gibisiniz, kötü amaçlı sitelere girmiyorsunuz, güvenmediğiniz uygulamaları indirmiyorsunuz. Bir sıkıntı olacağını sanmıyorum. Yine de ufak bir anti-virüs indirmeniz yararınıza olacaktır.

      hydra hydra (3538)
      1 ay önce cevaplandı

        0

        Cevabın için çok teşekkür ederim telfonun beyininde ayarlar kısmna girdiğim zaman cihaz  bakımı var oraya bastığmda ise cihaz güvenliği var taratıyorum uyglamar cıkıyor sonra herahngi bir tehdit algılanmadı diyor bu gercek bir yazlım temizleme bulma uygulamasımı yoksa sahetmidr başka kötü amcalı yazlım temizleme uygulaması yükleymi uygulamanın altına kötü amaclı yazlım temizleme yazıyor destekleyen mcafee 

        kullanici906536 kullanici906536 (1)
        1 ay önce cevaplandı

        • McAfee, bir anti-virüs markasıdır ve oldukça yaygın bir programdır. Samsung'un virüs tarama alanındaki sponsoru da McAfee. McAfee taraması sistemin kendisinde hazır olarak gelir ve güvenilir bir programdır. Sizin işinizi görür. Farklı bir virüs temizleme programı kullanmana gerek yok. Ama istersen Play Store' dan Malwarebytes uggulamasını da indirebilirsin. Uygulamayı yükleyip açtığında kurulum esnasında premium olarak dene gibi bir seçenek gelmesi lazım, o seçenkten devam edin. Sonrasında uygulama dosyalara erişme izni isteyecektir. Bu dosyalarınızı taraması için gerekli bir izindir, buna izin verin. Sonrasında uygulamanın kullanımı zaten basit. Ayrıca ücretsiz denemenin süresi vardı diye hatrlıyorum. Onu da kontrol edin devamlı kullanacaksanız. Son olarak bence uygulamayı indirip tarama yaptıktan sonra uygulama bir tehdit bulmazsa silin. Çünkü virüs temizleme programları android sistemleri az da olsa yorar. Zaten ilk taramadan sonra telefon temiz çıkarsa ihtiyacınız kalmaz. (Bu son söylediğim uygulamayı indirmeniz ciddi bir gereklilik değildir, sizin tarama yaptığınız McAfee programı sisteminiz için gayet yeterlidir. Sadece isterseniz diye bu son uygulamayı önerdim.) xbedirhanx 1 ay önce
        • Tamamdır allah razı olsun kullanici906536 1 ay önce
        • Rica ederim. xbedirhanx 1 ay önce
        üyelik gerektirir

        Cevap yazabilmek için üye girişi yapmalısınız.

        Eğer uzmanim.net üyesiyseniz giriş yapabilirsiniz: üye girişi yap
        uzmanim.net'e üye olmak çok kolaydır: hemen kayıt ol